احادیث و روایات مذهبی

روایت مذهبی شیعه

احادیث و روایات مذهبی

روایت مذهبی شیعه

امام سجاد

سخنان امام سجاد در کوفه

سپاه یزید پس از حادثه کربلا ، اسیران را وارد کوفه کرد . امام سجاد (ع) به هنگام برخورد با مردم کوفه سخنان مهمی ایراد کردند . آ حضرت فرمود : مردم! هر کس مرا می شناسد که شناخته و هر کس نمی شناسد ، بداند که من علی فرزند حسین ، فرزند علی ابن ابیطالب صلوات الله علیهم هستم . من پسر کسی هستم که او را در کنار شط فرات سر بریدند . بدون آنکه خونی را ریخته یا حقی را پایمال کرده باشد . من فرزند کسی هستم که حرمتش را شکسته ، اموالش را به یغما برده و خاندانش را به اسیری گرفته اند! من فرزند کشته به ((قتل صبر )) (قتل صبر قتلی است که فردی را پس از دستگیری و بستن دست و پا و راه های گریز بکشند ) هستم ، و این برای ما افتخاری است . مردم ! شما را به خدا سوگند ، آیا به یاد دارید که روزی به پدرم نامه ها نوشتید و با او عهد و پیمان بستید ، سپس نیرنگ پیشه کردید و به جنگ با او برخاستید و او را تنها گذاردید !؟

هلاکت و زیان بر شما باد از این توشه ای که برای خود پیش فرستادید ... فردای قیامت با کدام چشم به رسول خدا (ص) می نگرید ، آن هنگام که به شما بگوید : خاندان مرا کشتید و حرمتم را شکستید ، پس ، از امت من نیستید .        

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد